Titel: Strategisk marknadskommunikation - teorier och metoder

Författare: Olof Holm

Klicka för mer info
(klicka ovan för pris + ev rabatter

Bokinformation

Titel: Strategisk marknadskommunikation - teorier och metoder
Författare:Olof Holm
ISBN:9789147064694
Vikt på bok:603 g
Utgivare:Liber
Utgivningsdatum:20020415


Se Pris/Lagersaldo
(klicka ovan för pris + ev rabatter


BOKEN HANDLAR OM

Detta är en bok om kommunikation och påverkan. Kommunikationen med marknaden har blivit en konkurrensstrategisk fråga och har i takt med IT-utvecklingen fått en alltmer kritisk och avgörande betydelse. I bokens första del läggs tonvikt vid makroförhållanden, de villkor som utgör förutsättningarna för all marknadsföring, t.ex. marknadsekonomins framväxt, vikten av att skilja mellan strategi, taktik och operation i beslutsfattandet och sambandet mellan marknadens karaktär och företagets organisation. Bokens andra del behandlar fenomenet kommunikation med tonvikt på teoretiska och metodologiska aspekter. Stor vikt läggs vid retorikens betydelse.

Om författarna
Olof Holm är fil.dr och docent och verksam vid Företagsekonomiska institutionen vid Stockholms universitet.



Se Pris/Lagersaldo
(klicka ovan för pris + ev rabatter



Flera böcker av Olof Holm - Visa alla

Visa alla böcker av
Olof Holm



Senaste profiluppdateringarna

KLICKA HÄR FÖR ATT VISA
ALLA UPPDATERINGAR

Nyligen publicerat

PROVA EN LJUDBOK GRATIS
(ingen bindningstid)

Författare - Förnamn

A
B
C
D
E
F
G
H
I
J
K
L
M
N
O
P
Q
R
S
T
U
V
W
X
Y
Z
Å
Ä
Ö